úterý 12. srpna 2014

Jak jsem málem prodal svoji první fotografii

Tak to mě fakt dopálilo.
Přišel za mnou můj polský kolega, spolubydlící, jestli od něj nechci nějaký jeho sýr. Že jich má v ledničce asi deset a za chvíli jim projde datum trvanlivosti. Jestli bych si teda od něj nechtěl nějaký koupit. Koupit? Ok, proč ne. Za symbolickou cenu asi. Tak jsem si tedy tři vybral a zeptal se kolik za ně. A tu vám začal nahlas přemýšlet: "u nás stojí x zlotých, to se rovná ypsilon norských..." Vytřeštil jsem oči a popřál mu dobrou chuť. Jistě, pořád to byla poloviční cena toho, za co bych podobný sýr koupil tady, ale měl by si uvědomit, že kdybych takový sýr opravdu chtěl, a nedělal mu tím spíš laskavost, koupil bych si ho v obchodě i bez něj. No a tak mě trošku rozčílil, zaskočil, ale musím říct, že nepřekvapil. Už ho nějakou dobu znám...

To se stalo dopoledne. Poté, odpoledne, kuchtím a můj kamarád vchází opět na scénu. "Předevčírem jsi jel trajektem do Geirangeru. Mohl bys mi poslat fotku naší farmy?"... Je z trajektu pěkně vidět... V ten moment jsem chtěl začít počítat kolik mě stál lístek, kolik jsem dal za foťák a tak dál a tak dál. Hlavně teda trajekt, ten by si zřejmě kvůli "nějakému fjordu" nedovolil. Asi by té fotce odpovídala i cena, řekněme 50 korun. ...leč, polkl jsem slinu, zahnal kyselý výraz, usmál se a první deal se nekonal. Fotku jsem mu poslal zdarma. Tady je prosím i pro Vás :)
A nebuďmě takoví janci...



PS: kdyby jste se někdo chtěl stát mým prvním zákazníkem, rád Vám nějakou pěknou udělám nebo za symbolickou cenu nabídnu i v rámečku. Bylo by mi potěšením :)